Harika reklam değil mi ?

10.11.2008 19:35

 

Can Dündar


İnsanın içi gurur doluyor.

"New York'ta bir morning" Cola Turka içip hesap geldiğinde
"Bendensin"
diye
avucunu göğsüne bastıran Türkleştirilmiş Amerikalılar...

Türk'e Türk propagandası...

"Ala - Turka'laşıyor Amerikan rüyası..."

***

New York'ta Amerikan aksanıyla yarı İngilizce - yarı Türkçe bir dil
konuşan
Amerikalılar...
Güzel hayal... Ama hayatın gerçeği şu :

İstanbul'da Türk aksanıyla yarı Türkçe - yarı İngilizce bir dil
konuşan
Türkler...

Tofita reklamındaki sarışının, kırmızı elbisesinden taşan göğüslerini
avuçlayıp "Şışşşt seyirci!.. Degajeme gel!" çağrısında kullandığı
abuk dil
değil mi bu?..

Geçenlerde Aktüel'de Onur Baştürk yazdı, gençlerin yeni "Degaje
Türkçe"sini
:

Diyelim "clubber"sınız (yani o parti senin, bu parti benim gezen
takımdan...) Arkadaşınızı arayıp akşamki ilk durağı şöyle
soruyorsunuz :

"- Hangi event'e akıyoruz ?"

Arkadaşınız cevaplıyor :

"- Bir yere gidecektik, ama forgettim" ("unuttum" yani...)
"- Dehşebilite bi yer keşfettim, oraya akalım".
"- Biliyorum orayı, çok sevişilable bi ortam!"
" -Ay ben bu gece sana verirmişim, sen de alırmışın..."

***

Argo - İngilizce - internet dili - chat geyiği - cep mesajı - şarkı
sözü
bulamacı "kopil" bir "Türkçe" bu...

"Çok fatal bi durum" diyor, "Direk irençç yani..." diye tanımlıyor.

Beğenmişse "ilgincime gitti"...
bunalmışsa "intiharlardayım"...
samimiyse "yalarım"...
şaşırmışsa "atıyoosuuun"...
eğlenmişse "koptum",
kızmışsa "sachmalama...",
"yemin et" derlerse "walla",
vedalaşırken "bye"...

Görünen o ki, bir gün gerçekten Amerikalı "Yengeye selam söyle"
dediğinde,
öyle konuşan Türk kalmamış olacak Türkiye'de...

***

"Pozitif milliyetçilik", "yerli kola", "Türkleşmiş Amerikalılar"...
Geçiniz.

"Kola'ya kaçmayalım!"

Burada da - "son tahlilde" - karlı çıkan "Amerikan rüyası"dır.

Çünkü - yerli de olsa "Cola Turka" nihayette kola markasını ve onun
pazarladığı yaşam tarzını yeniden üretiyor, allayıp pullayıp satıyor.

Adı ister "Turka" olsun, ister "Mekka".

Yeni "kola - nyalizm", bayrağını dikmiştir.

O açıdan "tesettürlü Barbi" ne kadar "dini" ise, "yerli kola" da o
kadar
"milli"dir.
Ne diyor kovboy :

"Bendensin."

Öyleyiz ne yazık ki!..

"Tiksinç bi durum yani..."